Ecom

Ohjelmiston kuvaus

Helppokäyttöinen ohjelmisto talouden ja töiden hallintaan.

Ecom on kehitetty sähkö-, LVI- ja rakennusalan yrityksille. Ecomin suunnittelussa on huomioitu nimenomaan näiden alojen tarpeet ja erityispiirteet. Ecom auttaa asiakkaitaan säästämään kuluissa, parantamaan tehokkuutta ja tuottamaan enemmän.

Ecom-ohjelmistot soveltuvat mm.

  • LVI-yrityksille
  • Sähköyrityksille
  • Rakennusyrityksille
  • Kylmäalan yrityksille
  • Asennusliikkeille
  • Lukkoliikkeille
  • Maarakennusyrityksille

Toiminnanohjausjärjestelmä. Se on termi, jota Ecomilla hieman vierastetaan, vaikka talotekniikka- ja rakennusalan toiminnanohjausjärjestelmiä suunnittelevatkin.

Ecomilla nimittäin uskotaan, ettei järjestelmä saa ohjailla eikä muuttaa yrityksiä – saati ihmisiä. Sen tulee palvella. Elää yrityksen ehdoilla, aina. Toimistolla ja työmaalla. Helpottaa, nopeuttaa ja yksinkertaistaa. Vähentää toimistohommaa ja vapauttaa aikaa tuottavaan työhön. Varmistaa, että jokainen työ ja tarvike laskutetaan. Auttaa tekemään päätöksiä tiedolla tunteen sijaan. Poistaa stressiä. Ja loppujen lopuksi kasvattaa tulosta.

Jos ajattelet samoin, Ecom-työkalut on suunniteltu juuri sinulle.

Ecom Talous

Ecom Talous on rakennus- ja talotekniikka-alan yrittäjille suunnattu palvelu, jossa yhdistyvät Ecom Jetin ja Procountor Taloushallinnon parhaat ominaisuudet. Ecom Taloudesta on kerrottu tarkemmin Procountor-ohjekirjassa.

Integraation kuvaus

Ecomista on mahdollista siirtää sekä laskutuksen että ostojen kirjanpitoaineisto kuukausittain suoraan Procountoriin. Erillistä siirtotiedostoa ei tarvita, vaan tiedot siirtyvät automaattisesti ohjelmistojen välillä API-integraation avulla.

Työntekijöiden tuntikirjaustiedot saadaan siirrettyä Ecomista Procountoriin siirtotiedoston avulla palkanlaskentaa varten.

Ecomin eri versiot ovat integroitavissa Procountoriin:

  • Integraation käyttöönotto-ohje Ecom Jet (SaaS-pohjainen Ecom) versiota varten löytyy täältä
  • Integraation käyttöönotto-ohje Ecom Plus (”perinteinen Ecom”) versiota varten löytyy täältä

Integraation käyttöönotto

API:

  1. Jätä yhteydenottopyyntö tämän sivun ”Jätä yhteydenottopyyntö” -panikkeesta tai ota yhteyttä Ecom kumppaniin
  2. Salli Procountorissa API-rajapinnan käyttö (Hallinta > Yrityksen asetukset > Käyttöasetukset, lisää valinta kohtaan Salli laskutettavien rajapintojen käyttö).
  3. Valitse tai luo Procountorin käyttäjätunnus (API-käyttäjä) , johon integraatio liitetään.
  4. Varmista, että käyttäjälle on Procountorissa asetettu integraatiossa tarvittavat käyttöoikeudet.
  5. Ota integraatio käyttöön kumppanin puolella. Käyttöönotto edellyttää tunnistautumista rajapinnassa. Tunnistautuminen tapahtuu Procountoriin luodulla käyttäjätunnuksella ja salasanaa käyttäen tai API-avaimella. API-avain luodaan joko itse Procountorin käyttöliittymässä tai toisen ohjelmiston API-kirjautumissivulla, jonka jälkeen integraattori voi noutaa API-avaimen rajapinnan kautta.

CSV:

Aineiston sisäänlukun -toiminnon avulla Procountoriin voidaan tuoda aineistoa, joka on peräisin muista järjestelmistä, tai joka on luotu manuaalisesti esimerkiksi Excel-taulukkoon. Palkka-aineiston sisäänluvulla tarkoitetaan tilannetta, jossa esimerkiksi työajanseurantajärjestelmästä tai toiminnanohjausjärjestelmästä siirretään palkkatietoja Procountoriin. Lisätietoja palkka-aineistojen sisäänlukemisesta löytyy täältä

Laskuaineiston siirtotiedoston avulla Procountoriin voidaan tuoda laskuja toisesta järjestelmästä. Lisätietoja Laskuaineiston sisäänlukemisesta löytyy täältä

partner

Integraatiot ja hinnat:

APICSV


Kumppanin hintaa integraatiolle voi tiedustella suoraan kumppanilta.

Toimittaja:
Ecom

Toimiala:
Rakentaminen ja asennustyöt

Ratkaisualue:
Toiminnan- ja tuotannonohjaus

Kumppanin tuki:
02 276 7171 / myynti@ecom.fi / Verkkosivut

Ecom