- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
Ladataan...
Valtakirja – mitä tarkoittaa valtakirja?
Valtakirja on asiakirja, jolla yksi henkilö (valtuuttaja) antaa toiselle henkilölle (valtuutettu) oikeuden toimia puolestaan tietyssä asiassa tai tehtävässä. Valtakirja voi olla yleinen, jolloin valtuutettu saa oikeuden hoitaa kaikki valtuuttajan asiat, tai erityinen, jolloin valtuutus koskee vain tiettyä tehtävää tai toimeksiantoa.
Valtakirjassa tulee yleensä olla maininta siitä, kenelle valtakirja on myönnetty, mihin asiaan tai tehtävään valtakirja oikeuttaa ja kuka valtakirjan on antanut. Lisäksi valtakirjassa on hyvä mainita, mille ajalle se on voimassa.
Valtakirjoja käytetään monissa eri tilanteissa, kuten pankkiasioiden hoitamisessa, kaupanteossa, yhtiökokouksissa tai vaikkapa postipaketin noutamisessa, jos itse ei pääse sitä hakemaan.
Helpompaa arkea ja vähemmän toistuvia taloushallinnon rutiineja fiksulla Procountorilla
- Automatisoi ja selkeytä talouttasi
- Vaivatonta yhteistyötä eri osapuolten kanssa
- Sopii yritysmuodosta ja -koosta riippumatta