Procountor-ohjelmisto ravintolassa ja kahvilassa
EtusivuToimialaratkaisutProcountor ravintoloille

Ravintolan kirjanpito ja laskutus – yhdistettynä muihin käytettäviin järjestelmiin

Ravintolan ja kahvilan kirjanpidon tulee olla sujuvaa. Säästä työaikaa ja hermojasi, kun tieto liikkuu tarvittavien järjestelmien välillä. Kirjanpito ja laskutus muodostuu automaattisesti ja sinä voit keskittyä liiketoimintaasi.

  • Helppo laskutus ja kirjanpito
  • Sujuva tiedonkulku järjestelmien välillä
  • Yhteiskäyttö tilitoimiston kanssa
  • Maksuttomat lisäkäyttäjät

Taloushallinnon ohjelmisto yhdistettynä saumattomasti muihin ravintolan ohjelmistoihin

Säästä työaikaasi ja hermojasi. Valitse ravintolallesi ohjelmistokokonaisuus, joka tukee liiketoimintaasi. Procountor Taloushallinto tarjoaa kaiken tarvittavan ravintolasi taloushallintoon ja kirjanpitoon ravintolan koosta riippumatta.

Monipuolinen, mutta helppokäyttöinen

Yli 1000 ravintola-alan yritystä käyttää Procountor Taloushallintoa. Voit käyttää ohjelmistoa yhdessä kirjanpitäjäsi kanssa tai hoitaa kirjanpidon kokonaan itsenäisesti.

Mukautuu eri tarpeisiin ja säästää aikaa

Hoida laskut, kuitit, palkat ja maksut samassa ohjelmistossa. Laajenna käyttöä tarpeiden mukaan eri lisäpalveluilla ja yhdistä eri ohjelmistot toisiinsa.

Yhdistää tiedot eri ohjelmistoista

Tallenna tieto vain yhteen paikkaan, josta se liikkuu automaattisesti eri järjestelmien välillä (kassajärjestelmä, tuntikirjaukset, verkkokauppa).

Kaikki tarvittava ravintolan kirjanpitoon. Kaikki samassa paikassa.

Säästää aikaa ja paranna taloudellista tehokkuutta Procountor-ohjelmistolla. Kaikki taloushallinnon rutiinit samassa ohjelmistossa. Myyntilaskun tekemiseen menee parhaimmillaan muutama sekunti. Unohda manuaaliset taloushallinnon rutiinit ja keskity omaan liiketoimintaasi. Yrityksen kirjanpidon tekeminen nopeutuu ja raportointi helpottuu.

Helpota ja nykyaikaista raportointia yhdistämällä kirjanpito, kassa- ja tuntiseurantaohjelmisto Finadeckiin

Ravintola- tai kahvilayrityksellä voi helposti olla jopa viisi eri ohjelmistoa käytössä, joilla liiketoimintaa pyöritetään. Tuntikirjaukset tehdään yhteen ohjelmistoon, laskutusta hoidetaan toisella, kassahallinta kolmannella ja niin edelleen. Ongelmana on, että samoja tietoja tallennetaan monta kertaa moneen eri ohjelmistoon, mikä vie turhaa aikaa ja näppäilyvirheitä tulee helposti.

Yhdistä ravintolan järjestelmät toisiinsa | Finadeck-raportointi ja Procountor Taloushallinto

Valmis yhteys Finadeck-raportointiin

  • Yhdistä kirjanpito, kassa- ja tuntiseurantaohjelmistot Finadeckiin muutamassa minuutissa.
  • Rakenna tunnusluvut mm. tuotekatteiden, keskiostojen ja työn tehokkuuden seurantaan.
  • Rakenna ja visualisoi haluamasi raportit mm. toimipisteiden seurantaan.
  • Automatisoi raporttien lähetys tarvittaville henkilöille.
  • Hahmota iso kuva ja poraudu poikkeuksiin.

Lue lisää Procountorin ja Finadeckin yhdistämisestä.

Valmis yhteys Mepco TyövuoroVelhoon

  • Kirjaa tunnit vain yhteen paikkaan, josta ne siirtyvät automaattisesti taloushallintoon ja kirjanpitoon.
  • Palkat ja palkkalaskelmat ajantasalla.
  • Tuntien kirjaus mobiilisti sekä työntekijälle että työnantajalla.

Lue lisää Procountorin Mepco TyövuoroVelhon yhdistämisestä.

Ravintolan työntekijöiden tunnit automaattisesti Procountor Taloushallintoon.

Yhdistä saumattomasti ravintolan muihin ohjelmistoihin

Katso kaikki valmiit integraatiot tästä linkistä.

Restolution

Restolution on monipuolinen kassajärjestelmä ravintola-alalle. 

  • Kassajärjestelmä
  • Maksupäätteet
  • Myynnin seuranta ja laaja raportointi

Lue lisää

TuloPOS

Ravintola-alan ammattilaisten kehittämä ohjelmisto, joka sisältää kassajärjestelmän ja tuote- sekä varastonhallinnan.

  • Helppokäyttöinen
  • Edulliset laitepalveluhinnat
  • Maksuton puhelintuki

Lue lisää

Solteq Commerce Cloud

Kassajärjestelmä eri toimialoille mukaan lukien laskettelukeskukset, huvipuistot ja tapahtumat.

  • Kassajärjestelmä myös mobiilissa
  • Myynnin, tilausten ja toimitusten seuranta
  • Hinnoittelu ja tuotetiedon hallinta

Lue lisää

 Muita valmiiksi integroituja kassajärjestelmiä:

Winpos – lue lisää täältä

Myytkö ruokaa tai palveluita verkkokaupan kautta?

Jos asiakkaasi eivät pääse aterioimaan ravintolaasi, verkossa myyminen antaa asiakkaille mahdollisuuden noutaa aterioita, tilata aterioita toimituksella tai ostaa lahjakortteja muille annettavaksi.

Tehokas verkkokauppa sujuvoittaa ravintolan taloushallinnon


Automatisoitu taloushallinnon ratkaisu tehostaa verkkokauppaa ja sujuvoittaa kirjanpitoa. Yhdistämällä Shopifyn, Paytrailin ja Procountorin säästät aikaa ja minimoit virheet.

Paytrail

Paytrail on Suomen suurin verkkomaksupalveluita tarjoava kotimainen maksulaitos. Se on yhteensopiva lähes kaikkien verkkokauppiaiden suosimien ohjelmistojen kanssa.

  • Paytrail on valmiiksi saatavilla olemassa oleviin verkkokauppoihin, kuten Shopify, Woocommerce, Magento ja MyCashflow.
  • Paytraililtä saat kattavat maksutavat verkkokauppaasi: pankkimaksut, lasku- ja osamaksupalvelut, korttimaksaminen, mobiilimaksaminen sisältäen MobilePayn sekä PayPal.

Shopify

Shopify on yksi maailman suosituimmista verkkokauppa-alustoista, jonka avulla yritykset voivat helposti perustaa verkkokaupan ja hallinnoida sitä itsenäisesti. Shopify sisältää myös kassan ja varaston.

  • Reaaliaikainen tieto eri myyntikanavista ja yrityksen taloudellisen tilan ja kassan hallinnan tehokkaampi seuranta!
  • Automaatio tekee verkkokaupastasi skaalautuvan ja pitää tietosi reaaliaikaisena yrityksesi tuloksessa, kirjanpidossa ja kassaennusteessa, samalla säästäen yrityksesi resursseja.

Muita valmiiksi integroituja verkkokauppajärjestelmiä

Yli 1 000 ravintola-alan yritystä luottaa Procountoriin

”Pidämme lukuisista mahdollisuuksista, mitä Procountor yhdistettynä muihin ohjelmistoihin mahdollistaa. Esimerkiksi asiakkuuksien taakse saadaan tallennettua monenlaisia tietoja, joiden avulla taloushallinto on todella sujuvaa”

Anniina Patteri
Business controller, Siipiweikot
Lue koko asiakastarina ⟶

Ravintolapäälliköt ja keittiömestarit käyttävät etenkin Procountor Mini -mobiilisovellusta. L&M Restaurants -yrityksen ravintoloihin kuuluvat Döner Harju, Pamela, Palema ja Harjun Makkaratehdas.

Ketterä järjestelmä tarkistaa laskut ja edistää asioita työn lomassa, jos ei ole aikaa istua alas tietokoneen ääreen.

Kaisa Merz
Ravintolatoimen johtaja, L&M Restaurants

Procountorissa parasta on, että pystyn keskittymään tärkeisiin asioihin.

Aikaa säästyy niihin asioihin, mihin minun pitää keskittyä eli blenderin pyörittämiseen ja toiminnan kehittämiseen. Kaikki paperin pyöritys on jäänyt historiaan.

Irina Nurmi
Yrittäjä, Smooth it
Lue koko asiakastarina ⟶

Hinnoittelu

Tärkeimmät ominaisuudet ja maksuttomat lisäkäyttäjät kuuluvat kaikkiin hinnoittelupaketteihin. Hinnasto-sivulta näet pakettien tarkemmat tiedot.

  • Myynti- ja ostolaskutus
  • Kirjanpito ja raportointi
  • Verkkolaskutus
  • Matka- ja kululaskutus
  • Rajaton määrä käyttäjiä
  • Palkanlaskenta
  • Pankkiyhteydet
  • Yhteydet muihin ohjelmistoihin
  • Yhteydet viranomaisrekistereihin

Alku

alk. 4 € / kk

Mikroyritys, jolla vähän laskutusta.

Kevyt

alk. 24 €/kk

Pieni yritys, jolla muutamia työntekijöitä.

Perus

alk. 77 €/kk

PK-yritys, jolla paljon laskutusta ja useampi työntekijä.

Isommat paketit

alk. 319 € / kk

Suurempi yritys, jolla laajat tarpeet taloushallinnon prosesseille.

Kysy lisää — me autamme

Älykästä ja vaivatonta taloushallintoa

Etsitkö kirjanpitäjää ravintolallesi?

Procountor mahdollistaa joustavan työnjaon ravintolayrityksen ja tilitoimiston välillä.

Taloushallinnon tehtäviä on helppo jakaa ja työnjakoa voidaan muuttaa joustavasti suoraan ohjelmistossa.

Kun ammattilainen hoitaa kirjanpitosi, säästyt paperinpyörittelyltä ja voit keskittyä olennaiseen.

Löydät yli 300 tilitoimistoa, jotka palvelevat ravintola-alan yrityksiä SuomenTilitoimistot.fi -sivustolta.

Usein kysytyt kysymykset

Käyttöönotto

  • Miten saan ohjelmiston käyttööni?

    Saat Procountor-ohjelmiston heti käyttöösi, kun olet tehnyt sopimuksen meidän kanssa. Lisäksi sinun tulee tehdä yksi ilmoitus pankkiisi pankkiyhteyksien avaamiseksi palveluun. Pankkiyhteydet avautuvat, kun pankki on käsitellyt valtuutuslomakkeen.

    Käyttöönotto on helppoa, kun se ei vaadi asennusta eikä laitehankintoja. Procountor toimii pilvipalveluna netissä ja sisäänkirjaudut näppärän mobiilisovelluksen avulla.

    Procountor-ohjelmistoa voi käyttää ilman tilitoimistoa, mutta useimmissa tapauksissa yritys tekee tai on jo tehnyt erillisen sopimuksen tilitoimiston kanssa taloushallinnon palvelujen tuottamisesta.

    Valitse valmis starttipaketti, jolloin käytön aloittaminen on entistä helmpompaa ammattilaisten tuella, ja myyntitiimi auttaa sinua mielellään!

Ominaisuudet

  • Mitä ominaisuuksia mihinkin pakettiin kuuluu?

    Kaikissa tuotepaketeissa on kattavat ominaisuudet ja ne skaalautuvat ravintolan tarpeiden mukaan. Voit aina vaihtaa suurempaan tuotepakettiin veloituksetta.

    Katso tarkemmat tiedot ominaisuuksista.

  • Voiko Procountor Taloushallinnolla tehdä kirjanpitoa itse?

    Kyllä. Voit käyttää ohjelmistoa yrityksesi kirjanpidon ja talouden hoitamiseen myös ilman ulkopuolista tilitoimistoa.

  • Mitä integraatioita on saatavilla?

    Procountor Taloushallinto -ohjelmistoon on mahdollista integroida eri järjestelmiä, jotta voidaan vähentää edelleen manuaalista ja päällekkäistä työtä.

    Saatavilla on valmiita integraatiota järjestelmiin, jotka on suunniteltu ravintoloiden tarpeisiin. Katso tarkemmat tiedot integraatioista.

  • Mitä lisäominaisuuksia on saatavilla?

    Procountor Taloushallinto -ohjelmistoon on saatavilla monipuolinen valikoima lisäominaisuuksia.

    Lisäksi yrityksille suunnattuja lisäpalveluita ovat Kassaturva, Sopimuskone ja Procountor Mini.

Hinnoittelu

  • Mikä on tosite?

    Tosite on todiste kirjanpidossa näkyvästä tapahtumasta, esimerkiksi lasku.

    Procountor Taloushallinto -tuotteen hintaan vaikuttavia tositteita ovat myynti-, osto-, matka- ja kululaskut sekä palkkalaskelmat, myynti/tarjous- ja ostotilaukset, muistiotositteet, alv-laskelmat, viranomaisilmoitukset, joukkokirjeet, maksumuistutukset, dokumentit ja suora tilisiirto.

  • Mistä hinta koostuu?

    Hinta koostuu aloitusmaksusta eli valitusta starttipaketista sekä kuukausimaksusta tuotepaketin mukaan. Kuukausimaksuun vaikuttaa, jos tuotepakettiin määritetyt tositteiden ja palkansaajien määrät ylittyvät. Lisäksi kuinka paljon käytetään lähetys- ja vastaanottokanavia.

    Hinnoittelu koostuu seuraavista elementeistä:

    • Starttipaketin laajuus
    • Kuukausihintaisen tuoteversion laajuus
    • Tositteiden määrä
    • Lisäominaisuudet
    • Lähetys- ja vastaanottomaksut
    • Palkansaajien määrä

    Selvitä hinta botin avulla.

  • Mitä pankkiyhteydet maksavat?

    Tarkista tämänhetkinen pankkikohtainen hinnasto pankistasi tai kirjanpitäjältäsi.

    Pankkitilin täytyy olla yritystili, jotta sitä voidaan käyttää Procountor Taloushallinto -ohjelmistossa.

  • Miten palvelun käytöstä laskutetaan?

    Procountor Taloushallinto -ohjelmiston lasku lähetetään verkkolaskuna kerran kuukaudessa pääsääntöisesti kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Laskutus tehdään seuraavan kuukauden alussa edelliseltä kuukaudelta toteutuneen mukaisesti.

  • Mitä jos haluan vaihtaa paketin?

    Tuotepaketin vaihtaminen onnistuu joustavasti. Lähetä meille vain sähköpostia osoitteeseen hallinto@procountor.com ja kerro, mihin tuotteeseen haluat vaihtaa. Mikäli et ole varma, mikä tuotepaketti sopisi sinun yrityksellesi parhaiten, myyntimme auttaa mielellään. Ota yhteyttä myyntiimme.

    Mikäli vaihdat tuotepakettisi pienempään, veloitamme vaihdosta 50 euroa € + ALV. Kulut laskutetaan seuraavalla laskulla. Tuotepaketin vaihtaminen pienemmästä isompaan on maksutonta.

Käyttö

  • Montako käyttäjää Procountorissa voi olla?

    Kaikki Procountor Taloushallinto -tuotepaketit sisältävät rajattoman käyttäjämäärän ilman lisäveloituksia.

  • Mistä saan apua?

    Olemme täällä sinua varten ja autamme mielellämme sekä myynnissä että asiakaspalvelussa.

    Apunasi on ohjesivusto, josta löydät kattavan ohjekirjan sekä -videoita. Lisäksi tarjoamme valmiita aloituspaketteja ja räätälöityä koulutusta aina tarpeen tulle.

  • Voiko Procountor Taloushallintoa käyttää mobiilissa?

    Voi käyttää. Procountor-mobiilisovellus helpottaa entisestään talouden rutiinitehtävien hoitamista ja kirjanpitomateriaalin toimitusta hektisen arjen keskellä. Pääset kirjautumaan mobiiliin helposti Procountor-tunnuksillasi.

Käyttöehdot ja tietoturva

  • Mitä jos vaihdan tilitoimistoa?

    Voit tarvittaessa vaihtaa tilitoimistokumppaniasi eikä se vaikuta Procountor Taloushallinto -ohjelmiston käyttöön. Procountor Taloushallinto -ohjelmiston sopimussuhde on Accountor Finagon ja yrityksen välinen, joten yritys ei ole sidottu mihinkään tiettyyn tilitoimistoon käyttääkseen ohjelmistoa.

  • Mitä jos haluan lopettaa Procountorin käytön?

    Voit irtisanoa Procountor-ohjelmiston käytön ilmoittamalla siitä asiakaspalveluumme. Irtisanomisaika on asiakassopimuksissa yksi (1) kuukausi. Sopimus päättyy sopimuksen päättymiskuukauden viimeisenä päivänä.

    Kun irtisanominen tulee voimaan, kaikki yrityksen ympäristössä olevat tiedot säilytetään ohjelmistossa vähintään kolme kuukautta, jonka aikana tiedot voidaan ottaa talteen.

  • Ovatko tietoni turvassa?

    Lupaamme tietojesi säilyvän tallessa.

    Procountor toimii tietoturvallisesti: Kirjautumisessa käytetään kolmivaiheista tunnistautumista joko vaihtuvilla tunnisteilla tai  Procountor Avain -sovelluksella. Kaikki yhteydet ovat salattuja. Palvelu ajaa taustalla jatkuvia varmuuskopioita tiedoista.

Liity yli 90 000 yrityksen ja 1 300 tilitoimiston joukkoon, jotka luottavat Procountoriin