EtusivuProcountor Taloushallinnon integraatiotIntegraatiot tilitoimistoille

Tilitoimisto: Säästä aikaa ja automatisoi manuaaliset työvaiheet laajan kumppaniverkostomme avulla

Ohjelmistojen yhdistäminen tehostaa tilitoimistojen arkea. Procountoriin on integroitu laaja kattaus muita ohjelmistoja ja palveluita.

  • CRM
  • Laskutus
  • Palkat ja HR
  • Raportointi
  • Toiminnanohjaus

Markkinoiden parhaat reaaliaikaiset rajapinnat

Voit ottaa helposti käyttöösi vakioidun ja testatun integraation tarpeidesi mukaan. Tai voit rakentaa kumppanin kanssa uuden.

  1. Valitse ohjelmistokumppani valmiista integraatioista tilitoimistoille tai kaikki valmiit integraatiot listauksesta.
  2. Aktivoi valitsemasi integraatio.
  3. Autamme mielellämme aloituksessa.
Henkilö istuu pöydän ääressä ja katsoo puhelinta. Pöydällä on läppäri, jossa on auki integraatiot Procountoriin

Kumppaniverkosto tarjoaa useita etuja tilitoimistoille

  • Palveluntarjonta laajenee.
  • Laadukkaasti toteutetut integraatiot tuottavat laadukasta dataa muista järjestelmistä, mikä helpottaa kirjanpitäjän työtä.
  • Nimenomaan tilitoimistoille suunnattuja ohjelmistoja kehittämään tilitoimistojen omaa liiketoimintaa.

kaksi naista katselevat toisiaan
Integraatioista on useita hyötyjä tilitoimistoille ja asiakkaillesi. Mies katsoo naista kuvassa.

Mitä hyötyä integraatioista on?

  • Tehostaa toimintaa.
  • Vähentää mahdollisista näppäilyvirheistä aiheutuvaa stressiä.
  • Inhimillinen ihmisnäkökulma – manuaalinen rutiinityö voi työnä olla monotonista ja turhauttaa tekijänsä.
  • Helppo ottaa käyttöön.
  • Enemmän aikaa työhön, jossa on korkea laskutusaste.
  • Yli 1000 erilaista integraatiota.

”Sanoisin, että kuukauden aikana on nyt noin sata tuntia
  enemmän aikaa tehdä laskutettavaa työtä. Se on paljon!”
  CT-Systems, Espoo

Etsitkö integraatio-ratkaisua asiakkaallesi?

Tutustu kaikkiin integraatio-ratkaisuihin. Voit hakea ratkaisualueen tai toimialan mukaisia integraatiota.

Haluaisitko kysyä ohjelmistojen liittämisestä Procountoriin? Täytä yhteydenottolomake, niin jutellaan lisää mikä ratkaisu sopisi sinulle tai asiakkaallesi.

Esimerkkejä integraatioista tilitoimistoille

Mira Merikanto / Strateginen taloustoimisto Sukkela:

”Suosittelisin, että tilitoimistot tutustuisivat Jackbotin palveluun. … tämän tyyppistä muuta ohjelmistoa ei ole. Hyödynnetty paljon, oltu tosi tyytyväisiä. Merkittävä hyöty oman tilitoimiston kehittämisessä.”

Jackbot – tiedolla johtaminen

Nosta tiedon avulla tilitoimistosi suorituskyky uudelle tasolle.

Jackbot auttaa tilitoimistoasi seuraamaan asiakkaidesi liiketoiminnassa tapahtuvia muutoksia ja tekee muutoksiin reagoinnin helpoksi. Helpotamme tiedon avulla jo yli 300 tilitoimistoalan ammattilaisen arkea. Jackbotin Oivallus -raporttien avulla voit tuottaa lisäarvoa asiakkaille. Jackbot kokoaa datasta selkeän yhteenvedon ja auttaa täsmäyttämisessä, selvittelyissä, viranomaisilmoituksissa ja asiakkaiden talouden kehityksen suunnan varmistamisessa.

Procountor Toiminnanohjaus

Tilitoimiston toiminnan johtaminen, myyntityö ja asiakassuhteiden hoito yhdessä ohjelmistossa.

Säästä aikaa ja helpota asiantuntijatyön arkea yhdistämällä tilitoimiston ydintoimintojen hallinnointi yhdeksi kokonaisuudeksi Procountor Toiminnanohjauksella. Siinä on jo alustavat kirjanpitäjien tehtävälistat valmiina. Työkalulla voit:

  • muistaa erilaisia tehtäviä
  • hallita sopimuksia
  • laskuttaa tehokkaasti
  • kirjata tunteja helposti.

Aika

Aika on uusi työajanseurantapalvelumme, joka sujuvoittaa erityisesti työajanseurantaa ja palkkojen laskemista Procountorissa.

Työntekijä kirjaa tunnit palveluun itse, minkä jälkeen kirjatut tunnit voidaan tarkistaa ja viedä siirtotiedostolla palkanlaskentaan Procountoriin tai muuhun palkanlaskentaohjelmistoon.

Mari Ala-Sorvari Group Controller / Netum Oyj

”Finadeck tarjoaa erinomaisen työkalun konserniraportoinnin toteuttamiseen. Omat raportit ja itse lisättävät tunnusluvut mahdollistavat räätälöidyn ratkaisun, joka palvelee haastaviakin raportointi- ja seurantatarpeita. Käyttöliittymä on helppokäyttöinen ja selkeä, ja kaikkiin kysymyksiin saa aina nopeasti vastauksen. Suosittelen!” 

Kassaturva – asiakkaasi kassanhallintaan

Saat rahat asiakkaasi tilille heti, kun lasku on lähetetty Procountorista eteenpäin. Näin asiakkaasi kassanhallinta paranee esim. hankintojen, palkkojen, verojen jne. hoitamiseen.

Kuulostaako tämä tutulta? Yrittäjät joutuvat tekemään etupainotteisesti ostoja, myyntituotot kotiutuvat myöhemmin. Pitkät maksuajat.

Palvelu sopii kaikenkokoisille yrityksille toimialasta riippumatta. Se tukee yrityksiä kassanhallinnassa ja ennustavuuden luomisessa. Myös kuluttajien laskut voidaan rahoittaa. Luottovakuutuksella pienennät asiakkaasi riskejä.

Yhteistyökumppanimme Puro Finance Oy tekee tilitoimistoja palkitsevaa yhteistyötä tilitoimistojen kautta.

Finadeck – tilitoimistoille laajempaa raportointia ja tunnuslukuja

Tilitoimisto voi virtaviivaistaa ja kehittää raportointia ja talousjohtamisen prosesseja Finadeckilla. Sen avulla voit

  • yhdistää taloutta ja operatiivista liiketoimintaa koskevaa dataa
  • rakentaa, visualisoida ja automatisoida raportteja halutuille henkilöille
  • laatia budjetit, ennusteet sekä skenaariot ketterästi.

Tilitoimiston dashboardista tilitoimisto voi seurata helposti Finadeckia käyttävien asiakasyritysten taloudellisen tilan kehittymistä sekä porautua auttamaan asiakasyrityksiä muun muassa raportoinnissa, budjetoinnissa, investointien suunnittelussa ja rahoitusrakenteen suunnittelussa.

Kasperi – käyttöomaisuusohjelma

Parhaat välineet käyttöomaisuuden hallintaan.

Kasperi on ratkaisu kaikenkokoisten yritysten poistolaskentaan ja käyttöomaisuuden hallintaan. Sitä käyttää noin 2000 yritystä, yhteisöä ja tilitoimistoa ympäri Suomen

Yhdistyksille sopivia integraatioita: 

  • Membook on nykyaikainen, turvallinen ja helppo tapa yhdistyksille ylläpitää jäsenrekisteriä ja hoitaa laskutus.
  • Jeemly by SKJ tuote sisältää yhdistyksille kassa-, toiminnanohjaus- ja verkkokauppajärjestelmien tärkeimmät ominaisuudet. Perusrekisteri, reaaliaikainen varastonhallinta ja varastonseuranta ja raportointi
  • myClub on urheiluseurojen jäsenpalvelu. MyClubin avulla seura hallinnoi jäsenrekisteriä, laskutusta, tapahtumailmoittautumisia ja jäsenviestintää.
  • Tehden on kassa-, toiminnanohjaus- ja verkkokauppajärjestelmä joka sisältää myös varastojärjestelmän.
  • FloMembers rekisterillä jäsenasiat pysyvät hallinnassa ja hoituu yhdistysten laskutus, tapahtumailmoittautumiset ja viestintä.

Raportointiohjelmistot asiakkaille

  • Accuna-ohjelmistot tekevät liiketoiminnan suunnittelusta, raportoinnista ja ennustamisesta ymmärrettävää, selkeää ja vaivatonta
  • Finazilla on tehokas ja helppo ratkaisu budjetointiin, raportointiin ja jatkuvaan liiketoiminnan suunnitteluun
  • Finadeck virtaviivaista ja kehitä raportoinnin sekä talousjohtamisen prosesseja Finadeckilla. Yhdistä taloutta ja operatiivista liiketoimintaa koskeva data, rakenna, visualisoi ja automatisoi haluamasi raportit halutuille henkilöille ja laadi budjetit, ennusteet sekä skenaariot ketterästi.
  • Fuusor on kustannustehokas Business Intelligence -pilvipalvelu tiedolla johtamisen ja suunnittelun tueksi. Käyttäjä saa yhdellä työkalulla käyttöönsä kaiken liiketoimintatiedon valmiiksi kerättynä, jalostettuna ja visualisoituna halutussa muodossa.

Rakennusalan ohjelmistoja asiakkaille

  • Ecom talotekniikka-alalle suunnattu ohjelmisto
  • Jydacom rakennusalan järjestelmä keskisuurille ja suurille rakentajille
  • Total ERP by Pinja tuotannonsuunnitteluun ja toimitusketjujen optimointiin
  • Allteq liikkuvaa työtä esim. kiinteistö- ja kodinkonehuolto, isännöinti jne.
  • Easoft asennusliiketoimintaa, remontti- ja saneerausyritykset
  • Hillava liikkuva työ, kenttä-, huolto- ja asennustyöt

Helpota arkeasi integraatioilla

Modernit integraatiot tuovat tehokkuutta tilitoimistojen arkeen!

Miten integraatiot voivat helpottaa tilitoimistojen työtä?
Integraatioiden hyödyntäminen on jatkuvassa kasvussa. Yritykset, jotka hyödyntävät integraatioita tehokkaasti, ovat tyytyväisiä eivätkä haluaisi paluuta tallennustyöhön. Webinaarissa käymme läpi tilitoimistojen integraatioita ja millaisia ovat tyypilliset integraatiot.

Usein kysyttyjä kysymyksiä integraatioista

  • Miten tietojen siirto toimii?

    Kumppaniverkostoon kuuluvien ohjelmistojen ja Procountorin välille on toteutettu vakiomuotoinen ja helposti käyttöönotettava tietojen siirto, joka ratkaisee tyypilliset tarpeet tietojen siirrossa ohjelmistojen välillä.

  • Vaatiiko ratkaisu ylläpitoa?

    Ratkaisu ei vaadi jatkuvaa ylläpitoa. Muutostilanteissa arvioidaan vaikutukset tietojen siirtoon ja tehdään tarvittavat toimenpiteet, jotta tiedot siirtyvät järjestelmien välillä oikein.

  • Mitä integraatio maksaa?

    Tietojen siirron käynnistyksen ja käytön kulut ovat ohjelmistokohtaisia. Kulut Procountorin osalta löytyvät täältä. Toisen ohjelmistotoimittajan kulut selviävät ohjelmistokumppanilta.

  • Miten integraatio otetaan käyttöön?

    Tietojen siirron käyttöönotto edellyttää tyypillisesti toimenpiteitä molemmilta ohjelmistotoimittajilta, tilitoimistolta sekä asiakkaalta.

    Valmiit integraatiot -sivulla on vakioituja liittymiä. Tietojen siirron vaihtoehtoisia tiedonsiirtotapoja on kolme erilaista, kukin integraatio on toteutettu jollain näistä vaihtoehdoista:

    • API-rajapinta (REST)
    • Automaattisiirtoliittymä (SFTP)
    • Manuaalinen sisäänluku (CSV)

    Alla tietoja tietojen siirron käyttöönottoa varten:

    • Procountor-API:n käyttöönotto tarvitsee toimenpiteitä Procountor -ohjelmistossa, ohjeet löytyvät täältä. Ota myös yhteyttä ohjelmistokumppaniin. Procountor Storen -sivulla on yhteydenottolomake ohjelmistokumppanille, kumppanilta saat integraation aktivoinnin ohjeet.
    • Automaattisiirtoliittymä on Procountor-ohjelmistoon lisäominaisuutena tilattava palvelu ja tarvitsee avaustoimenpiteitä Accountor Finagon puolelta. Liittymän avaus tilataan Procountorin -liittymät asiakaspalvelusta (liittymat@procountor.com) tai yrityksen omalta yhteyshenkilöltä. Ota myös yhteys ohjelmistokumppaniin. Valmiit integraatiot -sivulla on yhteydenottolomake ohjelmistokumppanille. Ottamalla yhteyden kumppaniin saat ohjeet käyttöönotosta.
    • CSV Procountoriin sopiva siirtotiedosto muodostuu toisessa ohjelmistossa ja se luetaan käyttäjän toimesta manuaalisesti sisään Procountoriin. Lisätietoja Aineiston sisäänluku -toiminnosta tästä.
    • Ota yhteyttä liittymat@procountor.com, niin saat lisäohjeita eri integraatioiden aktivoimista varten Procountorin puolelta.
    • Integraatiot ohjelmistokumppaneille -sivulla on yhteydenottolomake ohjelmistokumppanille.
  • Mitä tietoja voidaan siirtää?

    Integraatioden käyttötarkoitukset vaihtelevat ohjelmistoittain. Tyypillisesti toisesta ohjelmistosta siirtyy Procountoriin laskuaineistoja, kirjanpitovientejä tai palkkalaskelmia. Joissakin tapauksissa tietoa siirtyy myös toiseen suuntaan. Integraatioissa on yleensä huomioitu tyypilliset tietojen siirtämisen tarpeet, kuten:

    • Useimmiten siirretään myyntilaskuja reskontraa, lähettämistä ja kirjanpitoa varten Procountoriin. Esim. CRM-, toiminnan- tai tuotannonohjausjärjestelmästä siirretään myyntilaskut Procountoriin ja vastavuoroisesti Procountorista siirretään takaisin laskuun kohdistunut asiakkaan maksusuoritustieto. Usein laskutiedot muodostuvat asiakkuus- ja myynnin hallintajärjestelmässä, jolloin myyntitiedot (laskut, tilaukset) siirretään Procountoriin ja paluupostina voidaan hakea myyntien maksutietoja takaisin päin.
    • ERP järjestelmistä yleensä siirretään myyntitiedot myyntilaskuina Procountoriin ja projektikulut takaisinpäin.
    • Kassa- ja verkkokauppaintegraatioissa käteis- ja korttimyynnit Procountorin kirjanpitoon, myyntilaskut myös lähetettäväksi ja reskontraa varten. Myynti- ja tilaustiedot yleensä siirretään liiketoiminta-alueittain ja maksutavoittain.
    • Työtunnit työvuorojärjestelmistä ja tuntikirjauksista Procountorin palkanlaskentaan ja kirjanpitoon Procountorissa. Palkka-aineistoja kirjanpitoon ja maksatukseen Procountoriin.
    • Raportointijärjestelmiin Procountorista siirretään kirjanpitotietoja sisäisen laskennan kohteineen.
    • Integraatio voi olla kaksisuuntainen, esim. kuluja siirretään projekteille toiseen ohjelmistoon.
    • Integraatiossa on mahdollista siirtää esim. laskutietoja ja erikseen kirjanpitotietoja, kirjanpitotietoja voidaan siirtää myös yhteenvetoina päivittäin.
    • Integraation käyttöönottovaiheessa voidaan noutaa Procountorista tilikartta (käytettävät kirjanpidon tilit), dimensiot (sisäisen laskennan kohteet) jne.
    • Muistiotositteita Procountorin kirjanpitoon esim. poistot, kassamyynnit jne.
    • Matka- ja kululaskuja esim. reskontraa varten ja kirjanpitoon Procountoriin.
    • Tyypillisesti ostolaskut vastaanotetaan Procountoriin reaaliaikaista kassanseurantaa ja kirjanpitoa varten. Ostolaskujen projektikohtaiset kulut voidaan siirtää ERP-ohjelmistoihin kulujen projekteille kohdistamista varten, jolloin projektien kulut siirtyvät myyntilaskuille laskutusta varten.
  • Integraation toimintalogiikka

    Toimintalogiikat vaihtelevat ohjelmistoittain. Tiedot voivat siirtyä täysin automaattisesti API-rajapinnan tai automaattisiirtoliittymän kautta. Automaattinen siirto voi olla ajastettu, jolloin manuaalisia työvaiheita ei ole lainkaan tai se voi käynnistyä toisesta ohjelmistosta käyttäjän tietyn toimenpiteen myötä. Tietojen siirto voi myös perustua manuaaliseen siirtotiedoston sisäänlukuun, jolloin Procountoriin sopiva siirtotiedosto muodostuu toisessa ohjelmistossa ja se luetaan käyttäjän toimesta manuaalisesti sisään Procountoriin esim. työtuntien sisäänlukeminen Procountorin palkanlaskentaan.

  • Muistilista integraation käyttöönottoa varten

    • Käy asiakkaan kanssa läpi integraatioon liittyvät tarpeet, tehtävät ja aikataulut.
    • Tarkista löytyykö asiakkaasi integroitava ohjelmisto jo Procountor Storen -sivulta.
    • Tutustu integraation kuvaukseen.
    • Autamme mielellämme integraatiotarpeiden kartoittamisessa ja jos ohjelmistoa ei löydy Valmiit integraatiot -sivulta. Yhteydenotto myös meille, mikäli integraation avaus tarvitsee Accountor Finagolta toimenpiteitä.
    • Täyttämällä kumppanin yhteydenottolomakkeen Procountor Storen -sivulla saat ohjeita
    • Varmista, että tiedot siirtyvät oikein ohjelmistojen välillä. Tarvittaessa voidaan perustaa testiympäristö Procountoriin tietojen siirron testaamista varten. Tarkista myös tiliöinnit, alv-tiedot, ja sisäisen laskennan tiedot, jos niitä on tarkoitus siirtää.
    • Täsmäytä integraation kautta siirretyt tiedot Procountoriin esim. laskutusjärjestelmän kuukausilaskutus Procountorin myyntireskontraan.
    • Liittymästä kannattaa laatia lyhyt dokumentaatio, jossa kuvataan missä ohjelmistossa on ns. masterdata esim. asiakastiedot, tuotetiedot, hintatiedot, dimensioinnit, palkkalajit ja työntekijänumerot. Kirjaa myös ylös missä tiliöinti hoidetaan ja miten usein täsmäytystä tehdään. Dokumentaatiossa voi olla maininta tiedonsiirtotavasta ja miten usein tietoja siirretään ja miten tietojen siirto käynnistyy.

Jätä yhteystietosi, niin jutellaan lisää

Tilitoimisto-API

Tilitoimisto-API on uusi tilitoimistojen tarpeita vastaamaan toteutettu laskutusmalli. Tilitoimisto-API mahdollistaa sen, että tiettyjen ohjelmistojen rajapintojen käyttöön liittyvä API veloitus voidaan laskuttaa tilitoimistolta loppuasiakkaan sijaan. Lisäksi Tilitoimisto-API:ssa on tilitoimistojen liiketoimintaa tukeva hinnoittelumalli, joka huomioi erityisesti tilanteet, joissa integraatio on käytössä isolle joukolle asiakkaita.

Accountor Finago määrittelee mitkä ohjelmistot kuuluvat Tilitoimisto-API:n piiriin ja tilitoimisto voi itse valita hyödyntävätkö he Tilitoimisto-API laskutusmallia kyseisten ohjelmistojen kanssa. Mikäli Tilitoimisto-API:a ei hyödynnetä, tapahtuu API veloitus normaalisti.

Tilitoimisto-API laskutusmalli ei ole hyödynnettävissä kaikkiin Procountoriin integroituihin ohjelmistoihin. Tilitoimisto-API:n piiriin tulee vain rajallinen joukko ohjelmistoja.

Millä kriteereillä ohjelmisto voi päästä Tilitoimisto-API:n piiriin?

  • ohjelmisto on ainoastaan tilitoimiston (ei loppuasiakkaan) käytössä ja hyöty integraatiosta tulee tilitoimistolle
  • ohjelmiston käytössä hyödynnetään tietoja asiakkaiden Procountor-ympäristöistä

Onko sinulla ohjelmisto, jonka toivoisit kuuluvan Tilitoimisto-API:n piiriin? Tässä ja muissa Tilitoimisto-API:in liittyvissä kysymyksissä auttavat asiantuntijamme osoitteessa integrations@procountor.com.

Tutustu integraatioihin:

FabricAI – ostolaskujen tiliöinti

Accuna – liiketoiminnan suunnittelua, raportointia ja ennustamista

Tilitoimisto API:n hinnoittelu

  • Tilitoimisto-API perusmaksu 50,00 € / kk
  • Tilitoimisto-API ohjelmistokohtainen maksu 50,00 € / kk / ohjelmisto
  • Tilitoimisto-API ympäristökohtainen maksu 1,99 € / kk / ympäristö

Ohjelmistokehittäjille tarkoitettu sivusto

Procountor-API -rajapinnan tekniseen kuvaukseen ja ominaisuuksiin voit tutustua erillisellä Procountor-API -kehittäjäsivustolla (englanninkielinen), jonne on koottu kattava tietopaketti API-rajapinnastamme teknisestä näkökulmasta integraation kehittäjän avuksi ja tueksi.