21.09.2022 Procountor-tuoteperhe uudistuu ja kehittyy – syyskuu 2022 Syyskuun uutiset Monia etuja uusilla tilikartoillaAsiakaspalvelumme uudistuuFinago Avain korvataan uudella sovelluksella Monia etuja uusilla tilikartoilla Procountorin sielunelämää on uudistettu tilikarttaprojektin myötä, ja vihdoin pitkä projekti on saatu päätökseen. Uudistus tuo asiakkaillemme monta toivottua ja hyvää ominaisuutta käyttöön, joista tärkeimpänä on pidetty tilikarttojen ja raportointikaavojen parempaa muokkautuvuutta. Matkan varrella on ollut myös monia haasteita, joten kiitos asiakkaillemme siitä, että olette kärsivällisesti seuranneet rinnalla kaikkien aikojen suurinta uudistusta Procountorin elinkaaren aikana. Muutoksen edut tiivistettynä ovat: Kiinteitä tiliryhmiä ei oleRaportointikaavat sekä tilikartat ovat helposti muokattaviaValmiit tilikartat ja oletusraportit osakeyhtiöille, kiinteistö- ja asunto-osakeyhtiöille sekä yhdistyksilleTilikarttojen tilien kielikäännökset usealle eri kielelleTilien ja raportointikaavojen massamuokkausTuloveroilmoitusten tilien kohdistuksen muokkausOmien raporttien vapaa rakentaminenPitkät tilinumerot Mitä kaikki nämä edut käytännössä tarkoittavat? Uusissa ympäristöissä ei ole tiliryhmiä, jolloin tilikarttaa voi vapaasti muokata haluamallaan tavalla. Esimerkiksi tilikartan (tiliryhmineen) voi vapaasti muokata haluamansalaiseksi, sekä lisätä tilejä haluamiinsa tiliväleihin. Lisäksi tilejä voi asettaa passiivisiksi, jolloin ne eivät näy päivittäisessä kirjanpidossa, mutta näkyvät raporteilla mikäli tileillä on vientejä. Oletusraporttikaavat (tuloslaskelma ja tase) ja tilien lisääminen on vapautettu, joka tarkoittaa sitä, että tiliryhmätasot sekä niiden nimet ovat muokattavissa asiakkaan haluamalla tavalla. Tämä mahdollistaa eri yhtiömuotojen tilikarttojen sekä raportointikaavojen räätälöimisen jokaisen tarpeita vastaavaksi. On myös mahdollista käyttää eri yhtiömuotojen oletustilikarttoja sekä -raportointipohjia, jotka noudattavat tämänhetkisiä asetuksia ja suosituksia. Tilejä on mahdollisuus lisätä myös Excelin kautta massana, ja oletusraportointikaavan voi kopioida muista ympäristöistä toisiin ympäristöihin. Oma oletusraporttipohja toimii myös tilinpäätöksen pohjana ja sitä ei tarvitse alkaa erikseen muokkaamaan tilinpäätösraportointia varten. Tuloveroilmoituksiin asiakas voi itse määritellä halutut tilit haluttuihin ilmoituskenttiin yhden näkymän kautta, jolloin tuloveroilmoituksen sisältö on halutunlainen ja lomakkeen voi lähettää ”sellaisenaan”. Kentät päivittyvät seuraavan vuoden ilmoituksille, jolloin asiakkaalle jää vain mahdollisten muutosten päivittäminen. Uusien ominaisuuksien myötä omien raporttipohjien rakentaminen on helppoa ja mm. KPI-raportointi on mahdollista rivifunktion avulla, joka sallii kiinteitä lukuja, valittuja saldorivejä, jakolaskuja, kertolaskuja sekä sulkujen käyttö mahdollistaa erilaiset laskentakaavat. Katso syväsukellus uudistettuihin ominaisuuksiin Lue lisää uudistettujen ominaisuuksien käytöstä Asiakaspalvelumme uudistuu Päivitämme asiakaspalvelumme käytäntöjä, jotta voisimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin. Muutokset otetaan vaiheittain käyttöön syksyn 2022 aikana. Ohjaamme asiakkaiden yhteydenottopyynnöt jatkossa sähköisen lomakkeen kautta asiakaspalvelumme sekä hallintotiimin käsiteltäväksi. Pääset jättämään yhteydenottopyynnön ohjekirjamme Ota yhteyttä tukeen -painikkeen kautta. Voit jättää tukipyynnön joko kirjautuneena tukiportaalin tai ilman kirjautumista. Valitsethan tämän jälkeen yhteydenottopyyntöäsi kuvaavan aihealueen ja täytäthän muut tarvittavat tiedot, jotta voimme ohjata viestisi suoraan oikealle asiantuntijalle. Kirjallinen yhteydenotto on edelleen mahdollista ilman uuden lomakkeen käyttöä, mutta niiden hyödyntäminen on suositeltavaa. Vanha yhteydenottotapa ilman kategorisointia on käytössä vuoden loppuun asti. Miksi lomakkeita kannattaa käyttää kirjautuneena? Kirjautuneena näet kaikki aikaisemmat omat yhteydenottosi sekä niiden ratkaisut. Portaali toimii kirjastona, josta voi löytää suoraan ratkaisun omaan kysymykseen. Aikaa säästyy, kun ei tarvitse erikseen lähteä selvittämään pulmaa. Uusi yhteydenottokanava on käytössä myös Procountorin laskutukseen liittyvissä kysymyksissä. Saat yhteyden eri tiimeihin ohjekirjan yhteyslomakkeen kautta. Entistäkin helpompaa kirjautumista: Finago Avain korvataan uudella sovelluksella Uuden kirjautumiseen ja maksujen vahvistamiseen käytettävän Procountor Avain –sovelluksen kehitystyö etenee! Kerroimme aiemmin, että uusi sovellus tulee korvaamaan Finago Avaimen loppuvuoden aikana. Aikataulu on nyt tarkentunut: Procountor Avain tulee ladattavaksi joulu-tammikuussa. Vanha sovellus on käytössä uuden rinnalla siirtymäkauden ajan. Uusi Procountor Avain kattaa kaikki nykyiset toiminnallisuudet ja enemmänkin: sovellus mahdollistaa muun muassa tietoturvallisemman kirjautumisen vahvistamisen. Jatkossa voimme myös kehittää sovellusta ja vastata käyttäjiemme tarpeisiin yhä ketterämmin. Käyttöönotto tulee onnistumaan helposti Procountor-käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Julkaisun lähestyessä tiedotamme kaikkia käyttäjiämme mm. Procountorin kirjautumissivulla. Viimeisimmät: EcoVadis kultamitalin myötä Accountor Software on maailmanlaajuisesti parhaan 5 %:n joukossa Accountor Software ja 24SevenOfficen ERP-ohjelmistodivisioona yhdistyvät laajentaakseen markkinaosuuttaan Pohjoismaissa Procountorin tietoturva ja toimintavarmuus vahvistuu – osallistumme TIETO24-kyberturvaharjoitukseen Mukana Tilitoimistopäivässä: CarbonLink – Seuraa yrityksesi hiilijalanjälkeä helposti Lippu salkoon – päästöjen vähennystavoitteemme on askel kohti kestävää muutosta Tietosuoja Accountor Finagon moderneissa pilvipalveluissa Mukana tilitoimistopäivässä: Aila.Earth – Tukea vaatimustenmukaiseen kestävyysraportointiin Edellinen artikkeli Seuraava artikkeli