• A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Å
  • Ä
  • Ö

Reklamaatio – mitä tarkoittaa reklamaatio?

Reklamaatio tarkoittaa virallista valitusta tai reklamointia, joka tehdään, kun asiakas on tyytymätön ostamaansa tuotteeseen tai palveluun. Reklamaatio voi koskea esimerkiksi tuotteen laatua, toimivuutta, virhettä, viivästystä tai asiakaspalvelun puutteita.

Reklamaatio tehdään yleensä suoraan myyjälle tai palveluntarjoajalle, joka vastaa reklamaatioon ja pyrkii ratkaisemaan asiakkaan ongelman. Reklamaation tavoitteena on yleensä saada korvausta, hyvitystä tai virheen korjausta. Asiakkaan on tärkeää esittää reklamaatio mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen, jotta ongelma voidaan käsitellä ja korjata asianmukaisesti.

Reklamaatio voi tapahtua kirjallisesti, puhelimitse, sähköpostitse tai henkilökohtaisesti. On suositeltavaa esittää reklamaatio selkeästi ja yksityiskohtaisesti, antaa tarvittavat todisteet (kuten kuitti tai valokuvat) ja esittää odotukset siitä, miten asiakas haluaa asian korjattavan.

Reklamaatio on tärkeä osa asiakaspalvelua ja yrityksen suhteidenhoitoa. Hyvin hoidettu reklamaatio voi johtaa asiakkaan tyytyväisyyden palauttamiseen, asiakassuhteen säilyttämiseen ja mahdolliseen korvauksen tai hyvityksen saamiseen asiakkaalle.

Helpompaa arkea ja vähemmän toistuvia taloushallinnon rutiineja fiksulla Procountorilla

  • Automatisoi ja selkeytä talouttasi
  • Vaivatonta yhteistyötä eri osapuolten kanssa
  • Sopii yritysmuodosta ja -koosta riippumatta

Takaisin etusivulle