30.05.2023

Oppeja ja onnistumisia – Asiakastyytyväisyystutkimus 2023

Maaliskuussa 2023 keräsimme asiakkailtamme palautetta toiminnastamme ja palveluistamme sähköisen asiakaskyselyn muodossa. Saimme kyselyn vastauksista yksityiskohtaista tietoa asiakkaidemme kokemista haasteista, ohjelmiston parhaista puolista ja kehityskohdistamme – lämmin kiitos vastauksista kaikille osallistuneille!

Erityisesti asiakaspalvelumme, palveluiden käytettävyys sekä ohjelmiston tekninen laatu keräsivät runsaasti kommentteja. Kokosimme yhteen muutamia asiakastyytyväisyystutkimuksen kohokohtia vuoden opeista ja onnistumisista.

Asiantunteva tuki ja mainiot opetusmateriaalit helpottavat asiakkaidemme arkea

Meille Procountorilla on ensisijaisen tärkeää, että voimme tarjota asiakkaillemme kokemuksen rinnalla seisovasta talouden asiantuntijakumppanista – heti palvelun käyttöönotosta alkaen. Asiantunteva, ketterä ja kekseliäs asiakaspalvelumme sai tyytyväisyystutkimuksessa runsaasti kiitoksia.

”Asiakaspalvelussa on aina todella ystävällinen ja asiansa osaava asiakaspalvelija. Ohjelmistot ovat aina toimintakuntoisia ja käyttökatkot on ajoitettu meitä ajatellen. Kiitos siitä!”

”Tukipuhelimeen vastataan nopeasti, ei tarvitse jonottaa.”

”Olen aina saanut vastaukset kysymyksiin nopeasti.”

”Sähköpostivastauksissa ollaan aina erittäin ammattilaisia, mutta vastauksia joutuu monesti odottamaan turhan kauan.”

Asiakkaamme toivoivat meidän kehittävän asiakaspalvelun paikoin hitaita vasteaikoja puhelin- ja sähköpostikontakteissa. Vastausaikojen parantamiseksi siirrymme käyttämään asiakaspalvelussamme verkosta löytyvää yhteydenottolomaketta, joka nopeuttaa tukipyyntöjen vastaanottamista ja niihin vastaamista. Asiakaspalvelun sähköpostiosoite (asiakaspalvelu@procountor.com) poistuu samalla käytöstä. Muutos ei koske laskutuksen sähköpostiosoitetta, joka pysyy edelleen käytössä.​

Kun tarvitset apua, ota meihin siis jatkossa yhteyttä näppärällä lomakkeella.

Laadukkaan asiakaspalvelun lisäksi muut tukipalvelumme, erityisesti opetus- ja ohjemateriaalimme mainittiin palautteissa arjen helpottajana. Henkilökohtaiselle asiakaspalvelulle ei aina nähty tarvetta, kun vastaukset löytyivät vikkelästi valmiista materiaaleista.

”Asiakaspalvelu erinomaista. Selkeät ja laajat opetusvideot, sekä materiaali helposti löydettävissä. Ohjelmaa on siten helppo käyttää.”

”Ohjelman helppokäyttöisyys ja ohjekirja on loistava. Ongelmatilanteista selviää melkein aina etsimällä itse tiedon ohjekirjasta.”

Myös palvelun käyttöönoton ketteryys ja asiakaspalvelun laatu uuteen ohjelmistoon tutustuttaessa sai runsaasti kiitoksia kyselyn vastaajilta.

”Procountoriin tutustuminen ja siirtyminen osui yrityksessämme kesälomakaudelle, ja asiakaspalvelijanne pitivät erinomaisesti huolta siitä, että lomista huolimatta meillä oli aina tieto siitä, kehen voimme olla yhteydessä.”

”Selkeä ja looginen ohjelmisto” – Näin Procountorin käyttäjät kuvailevat ohjelmistoa

Kehitämme Procountorin ominaisuuksia ja käyttöliittymää jatkuvasti, jotta asiakasyritystemme talouden hallinta olisi mahdollisimman vaivatonta, kattavaa ja tietoturvallista. Asiakkaamme kommentoivat tyytyväisyystutkimuksessa etenkin ohjelmiston helppokäyttöisyyttä, vakautta sekä skaalautuvuutta.

”Homma toimii kivuttomasti tilitoimistoni ja ohjelmiston välillä, ja saan itse keskittyä siihen mitä osaan.”

”Procountorin palkkaohjelma on paras, mitä olen urallani käyttänyt. Selkeä, yksinkertainen käyttää ja korjaukset saa tehtyä todella helposti.”

”API-rajapinnat ovat muihin palveluntarjoajiin verrattuna todella hyvät.”

Kehityskohteiksi asiakkaamme nostivat muun muassa mobiiliominaisuuksien parantamisen, käyttöliittymän designin ja toimenpiteiden toteuttamisen helppouden. Moni työn alla parhaillaan oleva kehitystoimenpide pyrkii sujuvoittamaan toistuvien taloushallintotoimien tekemistä esimerkiksi kehittyvän automaation avulla. Muun muassa ostolaskujen käsittelyn ja palkkatoiminnallisuuksien kehitystyö jatkuu vuoden 2023 aikana.

”Ohjelmisto toimii perushyvin. UI:hin & käytettävyyteen voisi tehdä vielä parannuksia.”

”Helppo käyttää. Uusi kirjautumissysteemi käy hermoon.”

Käyttöliittymää kuvattiin toisaalta helposti lähestyttäväksi, toisaalta taas paikoin kankeaksi. Käytettävyysparannuksia toteutetaan ja julkaistaan ohjelmistoon kuukausittain. Moni kommentoi palautteissa myös uudistunutta, monivaiheista kirjautumista. Kaksivaiheinen tunnistautuminen hitauttaa hieman ohjelmaan kirjautumista, mutta parantaa taloushallinnon tietoturvaa merkittävästi.

Kaikki meille palautteena jätetyt toiveet ja ideat on kerätty talteen ja käyty läpi tuotekehitystiimissämme. Kuulemme kehitysehdotuksia ohjelmiston toimivuuteen ja ominaisuuksiin liittyen mielellämme myös jatkossa – niitä voit lähettää meille esimerkiksi uuden palautelomakkeemme kautta. Asiakaspalautteen lähettäminen onnistuu jatkossa vikkelästi milloin tahansa, ja lomakkeen ansiosta saamme palautteet ohjattua nopeammin oikealle taholle.

Lämmin kiitos vielä kaikille kyselyyn vastanneille asiakkaillemme!