Näin positiivinen kassavirta heijastuu asiakkaisiisi – neljä hyötyä
27.4.2023
1 min lukuaika

Tervetuloa lukemaan tietoiskuja yrityksen kassavirran hallinnasta. Tietoisku 4/5.
Ajantasainen laskutus ja nopea kassavirta ovat myös yrityksen asiakkaiden etu. Listasimme neljä syytä kassavirran parantamiseen asiakasnäkökulmasta.
1. Toimintavarmuus
Kassavirta määrittää yrityksen maksuvalmiuden ja kyvyn selviytyä markkinoilla. Kun yritykseen tulee enemmän rahaa kuin lähtee, yrittäjä voi tehdä tuotteiden ja palveluiden tarjoamiseen tarvittavat investoinnit ajantasaisesti. Näin ehkäistään kassanhallinnan haasteiden aiheuttamat viiveet töiden etenemisessä. Omasta maksukyvystään huolehtimalla yrittäjä varmistaa toimintansa jatkuvuuden ja projektien valmistumisen ajallaan.
2. Laatu
Positiivinen kassavirta lisää yrittäjän mahdollisuuksia kehittää liiketoimintaansa tarkoituksenmukaisella tavalla. Kun kassankierto on kunnossa, stressi taloudesta vähenee ja resurssit keskittyä ydinosaamiseen lisääntyvät. Asiakkaille tämä heijastuu laadukkaampina tuotteina ja palveluina.
3. Jatkuvuus
Ennakoitava laskutus auttaa yrityksen asiakkaita hallitsemaan omaa talouttaan. Säännöllinen laskutusrutiini ehkäisee maksuvaikeuksia ja edistää asiakkaan mahdollisuutta ostaa yrityksen tuotteita jatkossakin. Läpinäkyvä ja ennakoitava laskutus auttaa asiakasta parantamaan omaa kassavirtaansa.
4. Joustavuus
Kun kassavirta on positiivinen, yrittäjä voi tarjota asiakkailleen mahdollisuuksia maksaa laskuja pienemmissä erissä.
Kun otat Kassaturvan käyttöön, saat rahat myyntilaskuista heti käyttöösi
Kassaturva on laskurahoituspalvelu, joka mahdollistaa myyntilaskujen rahoittamisen helposti ja nopeasti suoraan Procountor-ohjelmistosta riippumatta laskun koosta. Käyttämällä Kassaturvaa saat rahat myyntilaskuista välittömästi tilille, mikä parantaa yrityksesi kassavirtaa ja mahdollistaa osaltaan liiketoiminnan kasvun.
Tilaa blogi sähköpostiisi
Saat ajankohtaisia vinkkejä muun muassa talouden sähköistämiseen ja pysyt aina ajan tasalla taloushallinnosta.